English (United Kingdom)

Παιδαγωγική Ψυχολογία (Ε)

Διδάσκουσα: Αικατερίνη Αντωνοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια


Αντικειμενικός Στόχος Μαθήματος:
Το μάθημα αποσκοπεί στο να συμβάλλει στην ανάπτυξη γνώσης γύρω από βασικά θέματα και προβλήματα της Παιδαγωγικής Ψυχολογία όπως η συμβολή των θεωριών μάθησης στην ανάπτυξη ενός σχολείου για όλους, οι ικανότητες και τα προβλήματα παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, συνεργασία σχολείου-οικογένειας.  Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

•    αναγνωρίζουν και να συζητούν τη σύγχρονη γνώση και έρευνα σχετικά με τις θεωρίες μάθησης.
•    να διακρίνουν και να αναγνωρίζουν βασικές μαθησιακές δυσκολίες κατά την εφηβική ηλικία.
•    αναγνωρίζουν και να αξιολογούν συγκεκριμένες περιπτώσεις παιδιών και εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες (π.χ. δυσλεξία, ΔΕΠ-Υ) μέσα από μελέτες περιπτώσεων από τη σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη.
•    να αναγνωρίζουν και να εκτιμούν το ρόλο της οικογένειας στη γνωστική και ψυχο-κοινωνική ανάπτυξη του εφήβου.

Περιεχόμενο μαθήματος:
Το μάθημα δίνει την ευκαιρία στους φοιτητές να γνωρίσουν και να αξιολογήσουν τη θεωρία, την έρευνα και την πρακτική στο χώρο της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας. Παρουσιάζονται και αναλύονται θέματα όπως το αντικείμενο της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, η έννοια του όρου ‘μάθηση’ και οι βασικότερες θεωρίες μάθησης, ατομικές διαφορές και μάθηση, η αναγνώριση μαθησιακών δυσκολιών στη γενική τάξη, η υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, ο ρόλος της οικογένειας στην ανάπτυξη του εφήβου, οι διανθρώπινες σχέσεις στο σχολικό περιβάλλον. Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να συνδέσουν τη θεωρία με τη πράξη μέσα από τη μελέτη συγκεκριμένων περιπτώσεων. Το μάθημα στοχεύει στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης των φοιτητών σε θέματα Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων και κυρίως στη δημιουργία θετικής στάσης απέναντι σε θέματα παιδαγωγικής ψυχολογίας.